14.4.07

II Jornades de formació i orientació laboral per a joves

Tal com deia fa uns dies, ahir vaig baixar a Tàrrega per fer una xerrada sobre el teletreball, les seves avantatges i inconvenients.

No hi havia massa gent, no els vaig comptar però unes 25 persones, i algunes van marxar durant la xerrada. M'imagino que perquè tenien coses a fer, no vaig veure ningú que s'adormís. La sala de plens de l'Ajuntament de Tàrrega és molt confortable. El pati de butaques, tot i que no el vaig provar semblava molt confortable. Està ben equipada i hi ha una bona instal·lació d'endolls, micros, canó al sostre... L'únic que vaig trobar és que jo quedava massa lluny dels assistents. Estic més cómode més aprop.

Vaig començar la xerrada preguntant si algú sabia què era el teletreball. Només una persona no en sabia res, els altres tenien una lleugera idea. Ells mateixos van treure 3 dels 4 punts de la definició: remuneració, distància i TIC. L'autoprogramació va costar més.

Vaig comprovar que el ventall d'eines de comunicació, tant síncrona com asíncrona, és bastant justet. I en general crec que cal que la gent aprengui a fer servir d'una forma més eficient el programari que fa servir cada dia.

Durant la xerrada, que va durar poc més d'una hora, la gent va anar intervenint, i jo vaig intentar respondre'ls el més sincerament possible.

Una de les preguntes que em van fer era on troba una feina teletreballable. Està clar que no hi ha masses bosses de teletreball, i a les que jo conec no hi ha massa moviment. Penso que qui sap què és el teletreball, ha de buscar aquella feina que vol fer i llavors intentar convertir-la en teletreball. Caldrà convèncer la persona que et vol donar la feina.

De totes formes aquestes són algunes de les borses que existeixen més propoeres:
Espero que amb la xerrada aconseguís que la gent marxès pensant que el teletreball és una forma de treballar real i que és una molt bona opció.

No hay comentarios: